Italian Design School

O szkole

IDEA SZKOŁY

id_s – Italian Design School (Włoska Szkoła Projektowania) to część Instytutu Designu w Kielcach, która specjalizuje się w kształceniu młodych, twórczych projektantów w dziedzinie projektowania produktu oraz wprowadzania produktu na rynek.

id_s powstała dzięki współpracy pomiędzy Institute of Design Kielce a Scuola Italiana Design w Padwie(Włochy). Scuola Italiana Design jest pierwszym Instytutem, który zajmuje się projektowaniem produktu wraz z jego wprowadzeniem w życie na terenie regionu Wenecja słynącego na świecie z wysokiej koncentracji przedsiębiorstw przemysłowych specjalizujących się w różnych dziedzinach: wystrój wnętrz, urządzenia elektryczne, produkty sportowe, odzież i dodatki, zabawki, sprzęt techniczny, motoryzacja, narzędzia i przyrządy, itp.

id_s to unikalny w skali Polski projekt edukacyjny, który ma na celu odpowiadać na potrzeby firm poszukujących fachowych i kreatywnych projektantów wyszkolonych na bazie doświadczeń SID. Projektanci gwarantują udoskonalenie produktów, nowoczesne podejście do wizerunku i komunikacji z rynkiem.

id_s oferuje naukowo-praktyczny kurs kreatywnego projektowania podczas 11 tygodni intensywnej pracy od poniedziałku do piątku w godzinach 9 – 16. Z wyselekcjonowanych kandydatów id_s zostaną uformowane multidyscyplinarne zespoły projektowe. Grafik zajęć zostanie podzielony na:

  • wykłady i warsztaty projektantów z Włoch
  • nadzór nad projektami liderów id_s
  • spotkania z firmami
  • samodzielna praca wewnątrz grup

czytaj więcej

METODA DYDAKTYCZNA
  • Doświadczenie SID „know–how” ukierunkowane na rozwiązywanie problemów.
  • Stosowanie kreatywnej metodyki oraz procesu projektowania, które wykorzystywane są w najważniejszych Agencjach Projektowych i Centrach Wizerunkowych na świecie.
  • Przekazanie wrażliwości i kultury włoskiego projektowania poprzez patronat dydaktyczny SID
  • Przeniesienie punktu widzenia w projektowaniu: z projektowania produktu do analizy potrzeb, poprzez podejście multidyscyplinarne zaczynające się od marketingu, a kończące się na projektowaniu poprzez analizę rynku, konsumentów i ich stylu życia.
  • Wdrożenie najbardziej zaawansowanych technik projektowych w celu wyłonienia najlepszych koncepcji, które będą stanowić podstawę do innowacji produktowej.
  • Bezpośredni kontakt z Firmami poprzez spotkania informacyjne, spotkania robocze i ostateczną prezentację. Taki kontakt ze zleceniodawcą projektu pozwala projektan-tom na zapoznanie się z prawdziwymi wymaganiami rynku.

 

LIDERZY PROJEKTU ITALIAN DESIGN SCHOOL

Judyta Marczewska
Projektant komunikacji wizualnej. W projektowaniu graficznym najbardziej interesuje ją typografia. Od 2012 r. prowadzi Pracownię Komunikacji Wizualnej w Institute of Design Kielce.

Michał Gdak
Architekt. W swoich działaniach balansuje na styku sztuki, wzornictwa i architektury. W Institute of Design Kielce prowadzi Pracownię Przestrzeni Publicznej od 2013 r.

KOORDYNATORZY ADMINISTRACJI ITALIAN DESIGN SCHOOL

Katarzyna Długosz
Pracuje na Wzgórzu Zamkowym od czerwca 2012. Zajmuje się projektami UE i administracją id_s.

Tomasz Kosterski
Kierownik Administracyjny Wzgórza Zamkowego, pracuje od początku działania instytucji.


Ukryj

Rekrutacja

Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest posiadanie statusu studenta lub absolwenta uczelni wyższej.

PREFEROWANE KIERUNKI STUDIÓW LUB PROFIL STANOWISKA ZAWODOWEGO

wzornictwo, formy przemysłowe, grafika użytkowa, komunikacja wizualna, architektura, architektura wnętrz, architektura krajobrazu, automatyka i robotyka, budowa maszyn, Sztuki Piękne, visual merchandising, projektowanie interakcji, creative coders, web designers, inżynieria informatyczna, digital art, nowe media, marketing fokusowy.

UCZESTNICY MUSZĄ POSIADAĆ WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE PONIŻSZYCH DZIEDZIN:
  • Odręczny szkic
  • Modelowanie 3D
  • Renderowanie
  • Znajomość oprogramowania graficznego (Adobe Suite 5–6: Illustrator, Photoshop, InDesign)
  • Znajomość języka angielskiego (poziom B1)

Udział w projekcie jest bezpłatny
Uczestnicy zobowiązani są do samodzielnego
finansowania pobytu w Kielcach podczas projektu

Firmy

W jakim celu konkretna firma bierze udział w projekcie?

ZALETY UDZIAŁU W PROJEKCIE ID_S DLA FIRM:
  • Rozwój firmy dzięki zastosowaniu najnowszej metodologii projektowej zaczerpniętej z metodyki badań SID
  • Bezwarunkowa i otwarta wizja grupy, która prowadzi do oryginalnych rozwiązań projektowych
  • Promocja firmy w kraju i za granicą
  • Stworzenie wysokiej jakości portfolio firmy

Wszystkie firmy zainteresowane zgłoszeniem tematu do zrealizowania w ramach id_s (11 tygodniowy kurs kreatywnego projektowania) proszone są o wysłanie formularza.

Zarząd id_k wraz z Scuola Italiana Design, nawiążą bezpośredni kontakt z firmą w celu sprecyzowania tematu projektu, procedur jego rozwoju oraz czasu realizacji.

Współpraca

Scuola Italiana Design, która współtworzy projekty naukowe id_s, posiada olbrzymie doświadczenie nabyte na przestrzeni 20 lat w drodze współpracy z ponad 200 firmami z różnych sektorów.

Z USŁUG SCUOLA ITALIANA DESIGN SKORZYSTALI MIĘDZY INNYMI:

Alfa Romeo – Fiat

motoryzacja

Geox

obuwie

Aprilia

motockl – skuter

Bata

projekt wnętrza sklepowego salonu obuwia

Chicco – Artsana

produkty do pielęgnacji dziecka

Hausbrandt

opakowania kawy i projekt wnętrza sklepowego

Dal Bello – Nordica

buty narciarskie

Gruppo Snaidero

kuchnia

DeLonghi

sprzęt gospodarstwa domowego

Safilo

sprzęt gospodarstwa domowego

Franke

urządzenia kuchenne

Svarowski

Ferrero

opakowania & żywność

Valigeria Roncato

torby podróżne


 

Z USŁUG ITALIAN DESIGN SCHOOL SKORZYSTALI:

WSP Społem

branża spożywcza

Dller

producent mebli

Solplast

producent opakowań z tworzyw sztucznych

Targi Kielce

ośrodek wystawienniczy

POD TELEGRAFEM

piekarnia

Miasto Kielce

Program

PRZEBIEG PROJEKTU

7 tygodni kreatywnego projektowania.

Każdy projekt musi zostać ukończony w przeciągu 7 tygodni – tak krótki termin jest celowy i ma przyzwyczaić studentów do szybkiej pracy (do pracy pod presją czasu) i zdawania projektów na czas.

Każdy student ma za zadanie przedstawić swoje projekty bezpośrednio przed menadżerami firmy. Taka forma kontaktu pomaga rozwinąć umiejętność komunikacji w sferze biznesowej.


czytaj więcej
Czas trwania etapu A: 3 tygodnie

Kultura produktu


Spotkanie inaugurujące projekt: analiza zadania zleconego przez Firmę, planowanie procesu projektowania uwzględniające plan działania i termin zakończenia projektu. Analiza rynku oraz zdobywanie wiedzy na temat najnowocześniejszych trendów z sektora przemysłu związanego z zadaniem.

CZAS TRWANIA ETAPU B: 4 TYGODNIE

Koncepcja projektu


Szukanie nowych kreatywnych pomysłów na produkt z wykorzystaniem  najnowocześniejszych technik m.in: profil użytkownika, analiza wartości, analiza funkcjonalności, kolaż nastrojowo-emocjonalny, pierwsze wizualne koncepcje produktu w postaci odręcznego szkicu. Rozszerzona analiza projektu poprzez konsultacje grup kreatywnych z kadrą SID i Firmą.

CZAS TRWANIA ETAPU C: 4 TYGODNIE

Rozwoj projektu


Rozwój wybranych koncepcji poprzez: Modelowanie 3D, renderowanie, rysunki techniczne i ewentualnie makieta i/lub soft model. Ostateczna prezentacja i dostarczenie finalnej wersji projektu do Firmy.

Pobierz harmonogram

Kontakt

Institute of Design Kielce
ul. Zamkowa 3
25-009 Kielce

T: 41 367 68 01 w. 117

F: facebook.com/idkielce

Katarzyna Długosz
T: +48 41 367 68 01 w. 105

 

Tomasz Kosterski
T: +48 41 367 68 01 w. 105